Session Information
02 SES 04 B, Teaching, Coaching and Effectiveness
Paper Session
Contribution
Method
Expected Outcomes
References
Anderson, J.R., Greeno, J.G., Reder, L.M. & Simon, H.A. (2000). Perspectives on Learning, Thinking and Activity. Educational Researcher, 29 (4), 11-13 Doll, J. & Prenzel, M. (Eds.) (2004). Bildungsqualität von Schule. Lehrerprofessionalisierung, Unterrichtsentwicklung und Schülerförderung als Strategien der Qualitätsverbesse-rung. Münster: Waxmann Fölling-Albers, M., Hartinger, A. & Mörtl-Hafizović, D. (2005). Diagnose- und Förderkompetenzen erwerben – „Situierte Lernbedingungen“. Journal für LehrerInnenbildung, 5 (2), 54-63 Reinmann-Rothmeier, G. & Mandl, H. (1998). Wissensvermittlung: Ansätze zur Förderung des Wissenserwerbs. In F. Klix & H. Spada (Hrsg.), Wissenspsychologie, Enzyklopädie der Psychologie (S. 457-500). Göttingen: Hogrefe Terhart, E. (Ed.) (2000). Perspektiven der Lehrerbildung. Abschlussbericht der von der Kultusministerkonferenz eingesetzten Kommission. Weinheim und Basel: Beltz. Wolf, W., Goebel-Lehnert, U. & Chroust, P. (1999). Fortbildung der Lehrerinnen und Lehrer. Eine Bilanz ihrer Formen und Wirkungen anhand empirischer Untersuchungen. Die Deutsche Schule, 91, 4, 451-467
Search the ECER Programme
- Search for keywords and phrases in "Text Search"
- Restrict in which part of the abstracts to search in "Where to search"
- Search for authors and in the respective field.
- For planning your conference attendance you may want to use the conference app, which will be issued some weeks before the conference
- If you are a session chair, best look up your chairing duties in the conference system (Conftool) or the app.